Week 11 & 12: Portugaaaal - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisa Issum - WaarBenJij.nu Week 11 & 12: Portugaaaal - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisa Issum - WaarBenJij.nu

Week 11 & 12: Portugaaaal

Door: Lisa van Issum

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 December 2015 | Spanje, Madrid

Holaaa,
Inmiddels loop ik alweer een maand achter met het bijhouden van deze reisverslagen, vandaar dat ik week 11 en 12 maar ga samenvoegen.
Week 11 was namelijk niet zo heel bijzonder. Ik heb me vooral veel op school gefocust en een beetje uitrusten. Op zaterdag zijn we met een grote groep (allemaal Nederlands) naar Kapital geweest. Dit was een erg leuke avond waardoor ik op zondag heerlijk heb uitgerust. 's Avonds ging ik bij Debby logeren aangezien we op maandag een vrije dag hadden. We hebben lekker samen gegeten en chill film gekeken!

De week erna moest ik nog een project en presentatie af hebben, maar ik had een goed vooruitzicht! Op donderdag nacht rond 1 uur vertrokken Debby en ik namelijk met CityLife naar Portugal! Na een ontzettend lange en vermoeiende nacht in de bus, kwamen we 's ochtends vroeg eindelijk aan in Porto. We sliepen in een hostel midden in de stad en ik deelde een kamer met Debby en een Amerikaans meisje. Eerst zijn we heerlijke tosti's gaan eten in een leuk klein cafeetje en waarna we een tour door de stad kregen. Deze eindigde rond lunchtijd, en aangezien de mooiste McDonald's ter wereld in Porto ligt, konden we het niet laten hier een bezoekje aan te brengen! 's Middags hadden we een wijnproeverij van Port wijn, de lokale wijn uit Porto en daarna hebben we een tijdje op een mooi dakterras gezeten en genoten van zonsondergang! Daarna was het diner tijd, maar helaas was het eten niet bepaald lekker. We hebben nog eventjes souvenirs geshopt en daarna zijn we op tijd gaan slapen aangezien we de volgende dag weer vroeg uit de veren moesten. Om 9 uur vertrokken we namelijk al richting Lissabon, maar niet voordat we heerlijk hadden ontbeten met warme pannekoekjes en Nutella <3
Rond 1/2 uur kwamen we aan in Lissabon. Nadat de kamers verdeeld waren (wij sliepen met 9 op een kamer!), was het weer tijd voor een tour door de stad. We hebben ontzettend mooie plekken gezien, waaronder een uitzichtpunt waar we prachtig zonsondergang konden zien over heel Lissabon. Daarna zijn Debby en ik gaan eten bij een heerlijke pizzeria en als toetje Starbucks! 's Avonds was het tijd voor de Pubcrawl. Helaas waren de eerste twee kroegjes vrij saai maar gelukkig was de laatste club ontzettend leuk! Het was een ontzettend gezellige avond!
De dag erna was het helaas alweer tijd om te vertrekken. Eerst zijn we nog naar het Jerónimos Monastery geweest en vervolgens naar Christo Rei, een groot Jezusbeeld dat over Lissabon en de 25 April Bridge uitkijkt!
Toen was het weer tijd voor een erg lange busreis en uiteindelijk waren we rond 10 uur weer in Madrid! Het was echt een topreis en ik had het zeker niet willen missen!!!

Adioooos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Studente bedrijfseconomie in Tilburg

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 3875

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: