Week 2: Already love Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisa Issum - WaarBenJij.nu Week 2: Already love Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisa Issum - WaarBenJij.nu

Week 2: Already love Madrid

Door: Lisa van Issum

Blijf op de hoogte en volg Lisa

06 September 2015 | Spanje, Madrid

Inmiddels zit ik alweer een week in Madrid, de tijd vliegt nu al!
Op maandag ben ik lekker even naar Parque de Retiro geweest, even een dagje rustig aan voordat op woensdag mijn colleges zouden gaan beginnen.. 's Avonds ben ik samen met Debby, Anthony en Isaac naar Salsa les geweest en daarna nog even naar de Fcking Monday party, beide georganiseerd door CityLife Madrid! Het was nog redelijk moeilijk, dat salsa, maar wel ontzettend leuk!

Op dinsdag had ik een practicum over hoe de computersystemen op de universiteit zouden werken. Daarna zijn we met een groep (Debby, Alexandra, Anthony en Clara) heerlijk gaan genieten van het weer in Parque de Retiro. Samen met Debby en Alexandra hebben we nog in een roeibootje gevaren op het meer!

Op woensdag was het dan zover, de eerste collegedag. Ik zou rustig aan beginnen met maar twee colleges (Financial Market en International Marketing). 'S avonds ben ik samen met Debby gaan eten bij 100 Montaditos, een geweldig lekker tapas restaurant!

Ook donderdag en vrijdag moest ik gewoon naar school.. Op donderdagavond zijn we naar een Flamenco Show geweest georganiseerd door CityLife Madrid. Het was leuk om een keer te zien, maar na de tweede helft zijn we lekker tapas gaan eten bij Montaditos. Vrijdag had ik echter maar een college waardoor ik 's middags nog met Debby en Kim met de Teleferico over Casa di Campo ben gegaan. We hadden een geweldig mooi uitzicht over de stad!
´s Avonds hebben we meegedaan met de tapastour door Madrid, waarbij we Paella, kip, tortilla en nog een aantal andere gerechten hebben geproefd! Ook mochten we proberen Cider te schenken, waarbij je je arm helemaal hoog moest houden en het glas laag waardoor richten erg moeilijk werd. Ook vertelden ze leuke weetjes zoals het feit dat Paella afkomst van `para ella´ (voor haar), wat aangeeft dat alleen mannen Paella mogen maken (voor de vrouwen).

Op zaterdag zijn we naar Parque de Attractiones geweest, een erg leuk pretpark midden in Casa di Campo. We zijn in de meest enge maar leuke achtbanen en attracties geweest en hebben zelfs Spongebob in zijn ananas ontmoet!

Zondag was rustdag, even bijkomen van de eerste colleges en het dagje pretpark. Samen met Debby ben ik gaan shoppen op Calle Fuencarral en zijn we zelfs bij de Hema geweest! We gingen helemaal los toen we al het Nederlandse eten en producten zagen staan!

Komende week wordt mijn eerste volledige schoolweek, dus ik ben benieuwd!

Adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Studente bedrijfseconomie in Tilburg

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 3905

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: